De eerste dagen.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjolijn Es - WaarBenJij.nu De eerste dagen.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjolijn Es - WaarBenJij.nu

De eerste dagen..

Door: marjolijnvanes

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

10 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Heeey!
Na een paar dagen heb ik dan eindelijk internet en zal ik jullie eens even op de hoogte stellen van al mijn bezigheden hier op het zonnige eiland (weer is wat anders dan sneeuw;)).
Vrijdagochtend ben ik van huis vertrokken, en op Schiphol hebben m´n ouders, broer, zus en vriendinnetjes mij uitgezwaaid. Vervolgens door de douane, even wat eten en drinken, naar de gate, boarden, 13 uur vliegen met een tussenlanding op Aruba en toen eindelijk op Curaçao.
In het vliegtuig heb ik gelijk een aantal huisgenoten en medestagiares ontmoet wat gelijk al gezellig was. Met z´n allen vervolgens in het busje van Wereldstage naar de Nieuwestraat, waar we gelijk goed werden ontvangen en ieder zijn kamer toegewezen kreeg.
Ik zit in huis nummer 5 op kamer 33, dat op de eerste verdieping is. Tegenover mijn huis staat huis nummer 3 en achter deze huizen is een pleintje met tafels en banken. Op dat pleintje staat ook nog een huis en daar wonen ook nog een aantal studenten. Bij elkaar zijn het zo´n 40 a 50 studenten. Je begrijpt dus ook dat ik van bijna niemand de namen ken en dat het heel gezellig is.
Met het groepje dat ik hier in huis ben gekomen heb ik al veel ondernomen; De eerste avond zijn we lekker wat wezen eten, uit geweest bij Bermuda, op zaterdag naar het zwembad geweest, tosti’s gegeten, Happy Hour op Zanzibar (wat geen Happy Hour meer was;)) en ’s avonds lekker naar Mambo met Gregor Salto (DJ). En eigenlijk zag de zondag er niet veel anders uit, alleen was er nu geen Gregor Salto op Mambo, maar Wet & Wild en uiteraard hoort daar ook een Happy Hour bij.
Eigenlijk dus nog alleen maar leuke en gezellige dingen gedaan en het gaat allemaal goed. Wel al aardig wat muggenbulten en een klein beetje verbrand.
Vandaag ben ik met iemand van Wereldstage naar mijn stageschool gegaan en heb ik mijn begeleidster ontmoet. Ze was ontzettend enthousiast en heb de klas ook meteen kunnen zien. Ik heb onwijs veel zin om er morgen te gaan beginnen, maar ben ook wel heel benieuwd hoe het er hier op Curacao allemaal aan toe gaat:) De eerste indruk was in ieder geval hartstikke goed.
Jullie horen snel van me!
Xx Marjolijn

  • 10 Januari 2011 - 18:30

    Sandra:

    Leuk Leuk Leuk Lijniee :D
    We Skypen;)

    xx.

  • 10 Januari 2011 - 18:32

    Wendy:

    Hey lijn

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat. Wordt nu al weer jaloers van al die verhalen ;). Klinkt helemaal super lekker feesten en leuke dingen ondernemen. Ook stage is natuurlijk niet onbelangrijk. De eerste indruk is zo te horen goed. Ben heel benieuwd hoe je het daar verder gaat vinden.
    Hoop snel meer te horen.

    xxxx

  • 10 Januari 2011 - 18:33

    Annemieke:

    Echt super leuk dat je t daar al zo naar je zin hebt :D. Haha, stiekem wel een beetje jaloers ;).
    Heel veel succes morgen op je eerste echte stagedag!

    Xx.

  • 10 Januari 2011 - 19:51

    Rob En Stella:

    Leuk te lezen dat je een super-start hebt! We gaan je volgen; geweldig!

  • 10 Januari 2011 - 20:07

    Ellen:

    Wat goed om wat van je te horen..you partyanimal! ;) Klinkt zeer goed zeg die Happy Hours! En wat fijn dat je alvast wat mensen hebt ontmoet waarmee je je kunt vermaken bij die Happy Hours!
    Heel veel succes met je stage, al denk ik niet dat je dat nodig hebt! Het gaat helemaal goed komen lijkt me! Hou ons op de hoogte!

    xxxxx

  • 10 Januari 2011 - 21:49

    Wouter En Annemieke :

    Marjolein,

    klinkt als een goed begin! Succes morgen.

    Xje Wouter

  • 10 Januari 2011 - 21:55

    Janneke Van Walsum:

    Veel plezier, succes en zon!

  • 11 Januari 2011 - 08:47

    Ingrid En David:

    He meis, wat ontzettend fijn om te lezen dat je het nu al naar je zin hebt.
    Veel plezier de komende tijd!

  • 11 Januari 2011 - 14:19

    Joke Van Staalduinen:

    Hoi Marjolijn
    Zo dat klinkt allemaal goed
    en een hele fijne start met je klas veel succes en tot horens het is leuk om te lezen en voor jou ook alle reacties groetjes Joke

  • 11 Januari 2011 - 18:26

    Gerda En Ron:

    lieve Marjolijn,

    een Wereldreizigster op Wereldstage die enthousiaste verhalen schrijft.
    Leuk om op deze wijze met je mee te mogen genieten.

    Een hartelijke groet,
    Gerda en Ron.


  • 12 Januari 2011 - 08:27

    Marianne:

    Hoi Lijn,

    En... zijn de kinderen daar net zo lief en gedwee als in Nederland? We hopen dat het je bevalt in je klas. Verder blijven genieten. Zijn die rotmuggen er nou nog? Balen zeg. Veel plezier.

    Groetjes

    Chris en Marianne

  • 12 Januari 2011 - 11:04

    Peer&marjoleine:

    Heej lijn,
    goed verhaal lekker kort. Goed te lezen dat je het naar je zin hebt. We blijven je wel volgen. Veel plezier en op naar de volgende happy hour..Wellicht kom je wel met een antiliaan thuis ;)

    Doeg kus uit den haag

  • 12 Januari 2011 - 18:51

    Je Cleansis:

    Hi Lijn,

    Wat goed dat je het zo lekker naar je zin hebt. Ik houd je blog in de gaten voor meer updates! De sappige details mag je me mailen :P.

    xxx

  • 13 Januari 2011 - 14:24

    Janny Van Bockel:

    Hoi Marjolijn,
    Leuk om je enthousiaste verslag te lezen. We zijn benieuwd naar je verder belevenissen! Het ga je goed.
    Liefs, Bram en Janny

  • 13 Januari 2011 - 18:50

    Roos:

    Lijnieeeeeeee

    Vond het echt leuk om een verhaaltje van je te lezen!!
    Mooi dat je het daar allemaal goed maakt!:)
    Ik ben nu al weer erg benieuwd naar je volgende verslag!!
    Geniet er nog van he! Hier regent het alleen maar :(

    xxxxxxx

  • 14 Januari 2011 - 20:47

    Els En Ron:

    Hè lijn, wat leuk om je verslag te lezen. Blijf genieten hè, maar dat is aan jou wel toevertrouwd. Gr. Ron en els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 15546

Voorgaande reizen:

07 Januari 2011 - 15 April 2011

Curacao

23 Augustus 2015 - 30 November -0001

Australië enzo..

Landen bezocht: