Een doordeweekse dag op Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjolijn Es - WaarBenJij.nu Een doordeweekse dag op Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjolijn Es - WaarBenJij.nu

Een doordeweekse dag op Curacao

Door: marjolijnvanes

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

17 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Bon nochi!
Bij jullie is het ondertussen al avond, terwijl ik pas net terug kom uit mijn stage. Hier is het nu iets over 2 ’s middags en ben net met de bus weer thuis gekomen.
Een doordeweekse dag op Curacao:

Tegenwoordig ga ik van maandag tot en met donderdag naar mijn stage op de Albert Schweitzerschool in de wijk Salina. Zelf woon ik op de Nieuwestraat in Punda en Salina grenst daar eigenlijk aan. Met de bus is het dan ook maar een minuut of 5. Daarna moet ik ook nog ongeveer 5 minuten naar stage lopen, want de bus komt er niet precies langs. Voor een busritje ben ik ongeveer 2 gulden (1 euro) kwijt, stukken goedkoper dan het huren van een auto;).
Iedere ochtend neem ik de bus rond half 7 en ben dan rond kwart voor 7 op mijn stage. De kids komen om kwart over 7 de klas binnen. Althans, de kinderen die er dan al zijn. Er zijn hier heel veel kinderen te laat. Sommigen komen wel een half uur of een uur te laat zei mijn begeleidster.
Vandaag heb ik de eerste dag zelf voor de groep gestaan, na een week te hebben meegelopen. Het was onwijs leuk en morgen en overmorgen mag ik ook weer. Ik heb zelf het rooster voor deze week gemaakt dus het is extra leuk om het dan uit te voeren.
Na een dag stage ga ik meestal rond een uur of half 2 weer richting de bus. Eerst 5 minuutjes lopen, dan 5 minuutjes in de bus en dan nog een klein stukje lopen. Met een kwartier ben ik meestal wel weer thuis. Rond een uurtje of 2 ben ik dan op mijn kamertje en eet ik meestal even wat. Daarna ga ik vaak even skypen met m’n ouders of met vriendinnetjes:).
Wat ik ’s middags doe hangt een beetje af van wie wat aan het doen is hier. Veel lopen van 9 tot 5 stage dus dan ben ik hier vaak alleen. Is ook wel lekker, dan kan ik een beetje internetten, een filmpje kijken, of me stage voorbereiden.
Vandaag ga ik naar het zwembad waar een paar huisgenootjes waarschijnlijk te vinden zijn. Sommigen hebben nog geen werk/stage dus die vieren nog vakantie en sommige anderen moeten bijvoorbeeld van 5 tot sluit werken (horeca). Dan kan ik dus lekker met hun bij het zwembad hangen.
Dit zwembad is trouwens niet hier bij het studentenhuis, maar zit verderop in de straat. Het is een beachclub, Saint Tropez, waar je heerlijk kan lunchen en avond eten en uiteraard met een zwembad. Voor 7,50 gulden kun je er een bedje huren en heb je een heerlijke dag. Op Hyves vind je daar ook foto’s van, maar het uploaden op deze site wil bijna niet lukken. Het internet is namelijk niet al te best.
Zoals jullie dus lezen gaat het hier hartstikke goed en wil ik voorlopig niet naar huis;)

xx Marjolijn

PS: Bedankt voor alle leuke reacties

  • 17 Januari 2011 - 18:29

    Sandra:

    Lijniee!
    Erg leuk om te lezen kiddie! Heerlijk zo vroeg op staan he;) Ik weet wat je meemaakt haha
    Alleen zijn jouw middagen wel om jaloers op te worden hoor;) hihi
    Natuurlijk was ik al een beetje op de hoogte van je leventje, maaar een verhaaltje zonder reactie van mij kan natuurlijk niet;) Dus vandaar!!
    We skypen honey!!

    xx.

  • 18 Januari 2011 - 10:48

    Suze:

    Hadie Marjolijn, nou dat klinkt niet verkeerd allemaal, Fijn dat je het zo naar de zin hebt. En alle dagen mooi weer.......om jaloers op te worden. Hier in Rome (waar ik nu tien dagen bij Hilbrand ben) lijkt het wel voorjaar en hebben we al op het terras zitten eten, dus voor hier mag ik niet klagen. Alleen het vroege opstaan zou ik niet met je willen ruilen, brrrrr. Nou, ik ga naar buiten de Romeinse zon in en pak de bus naar het centrum. Morgen komt Ingrid voor vijf dagen bij ons, gezellig. Geniet lekker en ik blijf je volgen op deze site. Liefs Suus en Hil

  • 18 Januari 2011 - 16:00

    Eline:

    Lijntje:D
    Ben echt blij dat je t daar zo lekker naar je zin hebt:D!! Ik heb al je pictures bekeken via hyves en t ziet er echt top uit:D Heerlijk zo'n leventje;) Geniet er iig lekker fijn meis :D Ik moet alleen ff kijken hoe ik je toevoeg via skype! maar dat ga ik nu ff proberen uit te vogelen en anders ff via msn!
    xx (L)

  • 18 Januari 2011 - 17:31

    Mirjan:

    Heey!

    Je hebt het zo te lezen super naar je zin! Het klinkt allemaal zo bekend haha! Dat zwembad heette eerst Moon toen ik er was haha! Uitgaan in curacao is ook super he!? Ga je vanavond film kijken bij Mambo? (dat moet je echt een keer doen, is zo leuk). Heel veel plezier nog maar dat komt helemaal goed! En uitkijken voor die tony hoor haha:P Is echt een freak!
    Xx

  • 22 Januari 2011 - 14:21

    Merel:

    hee lijntje,

    fijn dat je het zo naar je zin hebt, we hadden niet anders verwacht !

    Wanneer skypen we?

  • 24 Januari 2011 - 15:52

    Cleansis:

    Klinkt goed Lijn! Wij tellen af tot we komen! Nog iets minder dan 7 weken, yeah!

    xxx
    Je bijna echte cleansis LOL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 15544

Voorgaande reizen:

07 Januari 2011 - 15 April 2011

Curacao

23 Augustus 2015 - 30 November -0001

Australië enzo..

Landen bezocht: