Mijn eerste weken als Au Pair - Reisverslag uit Canberra, Australië van Marjolijn Es - WaarBenJij.nu Mijn eerste weken als Au Pair - Reisverslag uit Canberra, Australië van Marjolijn Es - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weken als Au Pair

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

20 September 2015 | Australië, Canberra

Twee weken geleden ben ik met mijn werk als Au Pair begonnen. Nadat Katherine mij de dagelijkse bezigheden van de kinderen heeft laten zien werd het tijd om zelf aan de slag te gaan.

Kinderen aankleden, lunchpakket maken, naar school brengen, playground bezoeken, lunchen, middagslaapje, buiten spelen, ophalen van school, weer naar een playground, dat is zo ongeveer hoe een gemiddelde dag er hier uit ziet haha..

Vooral dus veel auto in en auto uit, want de afstanden zijn hier vrij groot dus vrijwel niemand gaat hier lopend of fietsend ergens naar toe. Prima, want het links rijden heb ik inmiddels ook wel aardig onder de knie en een automaat rijden is best makkelijk.
Als afwisseling van mijn werkdagen heb ik gelukkig ook playdates met Sina, een andere Au Pair. De kinderen kunnen dan samen spelen en wij gezellig kletsen;)
Op woensdagochtend gaan Sina en ik naar Mainly Music met de kinderen. Het is een soort muziek/speelochtendje voor de kids, waar ik lekker kan socializen met anderen. Op donderdagochtend gaan we altijd naar Paint and Play, dit is een speelochtend die georganiseerd wordt door de gemeente waaraan je gratis kunt deelnemen. Kinderen kunnen spelen in de speeltuin, maar ook bijv verven of kleien.
Zo heb ik ook een beetje afwisseling in de week en dat zorgt ervoor dat geen enkele dag hetzelfde is. Dat kan natuurlijk sowieso niet als je voor kinderen zorgt;)

Het werken bevalt me dus prima, maar ik mis het onderwijs stiekem wel een beetje. Gelukkig mocht ik in de groepsapp van het Noordeinde blijven en blijf ik zo van alles op de hoogte haha;)

Afgelopen zondag heb ik het natuurpark Tidbinbillah bezocht en heb daar koala's en heeeeel veereel kangoeroes gezien! Echt heel gaaf:)

Cheers!

Mijn adres is:

22 Mc Dougallstreet
2615 Charnwood
Canberra (ACT) Australia

• 20 September 2015 - 08:47

Carla:

Hoi Marjolein,wat leuk om zo mee te leven,lezen. Wat is de leeftijd van de kids en pa en ma werken de hele dag? Is het ook een beetje mooi weer? Het is gauw beter als hier met alle regen. Succes en groetjes.

• 20 September 2015 - 12:11

Marjolijn:

De kinderen zijn 2, 4 en 6 jaar ouf:) de ouders werken fulltime van 9 tot 6 zeg maar. Het is nu Lente en het wordt steeds beter weer!

• 20 September 2015 - 12:30

Anneke Verhoeven:

Ha Marjolijn,
    Eindelijk de tijd gevonden om je reisverslagen te lezen. Wat een super jaar staat je te wachten en wat fijn dat tot nu toe alles lekker verloopt. Natuurlijk lees ik ook je berichtjes op onze app en heb daar al foto's kunnen bewonderen. Lieve groet, Anneke

• 20 September 2015 - 13:46

Carla Van Vliet:

Hey Marjolijn, zijn de kindjes zo schattig als ze er uit zien ;-) ? En die hugmug....ook geen straf!!!

• 20 September 2015 - 13:50

Marjolijn:

De kindjes zijn zo schattig als ze eruit zien, maar hebben uiteraard ook hun streken;) Ik hoef me in ieder geval niet te vervelen. En.. Die hugmug is zeker niet vervelend, daar ga ik wel nog wat drankjes uit drinken de komende tijd!

• 20 September 2015 - 22:30

Liselotte:

Hoi Marjolijn! Wat leuk om hier je verhalen te kunnen lezen over je grote avontuur!! En via onze groepsapp blijf jij weer op de hoogte van onze avonturen op Noordeinde ;-) Veel plezier daar aan de andere kant van de wereld!! Liefs

• 29 September 2015 - 10:01

Celine:

Lijntje !!! Ziet er naar uit dat je het naar je zin hebt daar