Aussie life - Reisverslag uit Charnwood, Australië van Marjolijn Es - WaarBenJij.nu Aussie life - Reisverslag uit Charnwood, Australië van Marjolijn Es - WaarBenJij.nu

Aussie life

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

04 Oktober 2015 | Australië, Charnwood


De week van 14 september zat weer volgeboekt met alle standaard activiteiten, zoals het naar school brengen en bezoekjes aan de speeltuinen.

Zaterdag de 19e was er een Open Day in het Parliament House waar ik met mijn Duitse Au Pair vriendinnen ben geweest. Vrijwel alle ruimtes waren opengesteld, zodat we ook even 'achter de schermen' konden kijken. Is weer goed voor m'n culturele bagage haha! 'S avonds met een aantal meiden naar Max Brenner geweest, zoals jullie op facebook al een paar keer hebben gezien. Heerlijk die chocomel!
De dag erna ben ik met Eva en Miri naar de Floriade geweest. Op de Floriade waren vooral heeeeel veeeel tulpen. Je begrijpt, erg interessant dus;)

Op maandag de 21e heb ik met Eva afgesproken, een NLe Au Pair. We zijn samen naar 'Patissez' gegaan om te genieten van een heerlijke milkshake. Onze jongens hebben samen ook erg genoten van hun chocolade milkshake. Het was erg gezellig met Eva en ook heel erg fijn om Nederlands te kunnen kletsen. Gaat me toch wat makkelijker af dan in het Engels;)

Deze week hoefde ik niet te werken op vrijdagavond en zou ik met Miri en Vanessa naar het Floriade Nightfest gaan, maar helaas. Nadat ik Miri had opgehaald en wij onderweg waren naar Vanessa, knalde er een auto achterop mij. Lees: een kapotte bumper. Gelukkig was er een vriendelijke Aussie die mij geholpen heeft alle gegevens correct uit te wisselen en kon ik met mijn gedeukte auto weer richting huis:( Mijn hostparents vonden het totaal niet erg en bekommerden zich meer om mijn gezondheid dan om de auto. De volgende dag zei m'n hostmom, nadat ze de auto had bekekem 'oooh, is dat alles, ik dacht dat het veel erger was'. Gelukkig maar:) al had ik ook niet anders verwacht, want ze zijn alles behalve materialistisch. Nadat ik van de schok bekomen was ben ik maar lekker m'n bed in gedoken en dus geen Floriade Nightfest voor mij.

Afgelopen week ben ik met Esmeralda (NLe Au Pair) naar Koko Black geweest. Zelfs nog beter dan Max Brenner en way more fancy, I like it. Deze chocoladezaak zit in het centrum dus helaas wel een stukje verder rijden, maar ach, voor zo'n lekkere chocolademelk heb ik dat graag over. Op donderdagavond is Esmeralda ook mee gegaan naar mijn inmiddelse wekelijkse Trivia uitje en dat was erg gezellig. Helaas nog steeds iedere week laatste, maar we doen ons best haha! Meedoen is belangrijker dan winnen zullen we maar denken.

Vandaag heb ik met Sina genoten van mijn allereerste Aussie BBQ in het park, te leuk. Eerst inkopen gedaan bij de supermarkt, toen naar een park gereden, bbqtje aangezet en daarna gezellig aan een picknicktafel gezeten om alles op te eten. We worden al steeds meer echte Aussies;)

See ya!

(De foto's zijn vaak niet zo denderend van kwaliteit, sorry)



  • 04 Oktober 2015 - 14:43

    Carla Van Vliet:

    Hey Marjolijn, 'chocola' komt drie keer voor in je verhaal en 'cultuur' één keer... :-)

  • 04 Oktober 2015 - 15:37

    Els Snijder:

    Zo te lezen vermaak jij je prima. Vind het erg leuk om te lezen. Veel plezier nog verder met je avontuur. Gr Ron en Els

  • 04 Oktober 2015 - 22:28

    Riëtta:

    Gezellig om te lezen! Eng hoor zo'n nare ervaring met die auto. Gelukkig viel het mee, want ik zie dat je gewoon doorgaat met plezier maken. Ik kijk er naar uit naar je volgende verslag.

  • 05 Oktober 2015 - 09:33

    Lotte:

    Leuk om te lezen Lijn! Behalve van het ongeluk gelukkig ben je ok! Geniet ervan!! Heel veel plezier nog dikke kus

  • 05 Oktober 2015 - 10:39

    Gerda:

    je wil graag veel ervaring opdoen: het lukt je, ook in het maken van (kleine) brokken.
    Al lezende proefde ik bijna de chocolade in mijn mond .....
    Hartelijke zonnige herfstgroet, Ron en Gerda.

  • 05 Oktober 2015 - 11:17

    Marjolijn:

    Thanks voor alle leuke reacties:) Fijn om te zien dat jullie met mij meereizen!

  • 07 Oktober 2015 - 20:43

    Je Sissss:

    Leuk verhaal! Zondag weer Skypen?

  • 13 Oktober 2015 - 13:35

    Ineke Van 't Hart:

    Klinkt allemaal super Marjolijn, genoten van je verhalen. Krijg helemaal zin in chocolademelk, daar is het hier nu koud genoeg voor! Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 15549

Voorgaande reizen:

07 Januari 2011 - 15 April 2011

Curacao

23 Augustus 2015 - 30 November -0001

Australië enzo..

Landen bezocht: