Afgelopen weken - Reisverslag uit Canberra, Australië van Marjolijn Es - WaarBenJij.nu Afgelopen weken - Reisverslag uit Canberra, Australië van Marjolijn Es - WaarBenJij.nu

Afgelopen weken

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

01 Februari 2016 | Australië, Canberra

Hello from the other side,

Het is alweer even geleden dat ik een blog geplaatst heb. Eigenlijk een beetje te lang geleden, waardoor ik ook echt niet alles kan opschrijven wat ik heb meegemaakt.
Je begrijpt dus wel dat ik het hier nog steeds erg naar m'n zin heb en dat ik daardoor te 'druk was' om een blog te posten. Er is natuurlijk genoeg tijd voor ontspanning, want het 'druk hebben' heeft meer te maken met alle uitstapjes dan 'hard werken'.
Ik hoef dan ook nog maar 4 weken te werken voor het echte grote avontuur begint, maar daarover straks meer.
Het hoogtepunt van de afgelopen weken was natuurlijk dat mijn ouders in Australië waren en dat we 1,5e week samen van Australië hebben kunnen genieten. Ik had die periode vrij dus we hebben erg veel gezien en gedaan. Hier onder een kleine opsomming ;) misschien een beetje saai lezen, maar het geeft wel een goed beeld van wat we hebben beleefd.

- Tidbinbilla, natuurpark met heeeel veeeel kangoeroes
- New Years Eve in Sydney, wat was dat lang wachten.. maar het was adembenemend!
- Kerst vieren bij 'opa en oma'
- 2e kerstdag uiteten bij Jamie Oliver met Denise en haar moeder
- Boottocht langs het Opera House en onder de Harbour Bridge (kerstcadeautje van mijn hostfamily)
- Darling Harbour
- Parliament House, War Memorial, National Arboretum, Telstra Tower, Botanical Garden, Mount Ainslie, Max Brenner in Canberra
- Blue Mountains - Three Sisters

Misschien vergeet ik nog een hele rits aan activiteiten.. maar dit is in ieder geval een kleine impressie van onze vakantie.

Daarna moesten we helaas weer afscheid nemen, maar het was heel leuk om 'mijn' Australië aan m'n ouders te laten zien. Als ik over een paar maandjes terug ben is het toch fijn dat ze weten waar ik over praat. Dat was eigenlijk hetzelfde als met Curacao.

Na deze leuke periode heb ik vooral veel ondernomen met Denise. Jullie zien haar regelmatig voorbij komen op Facebook en Instagram dus haar kennen jullie inmiddels ook wel ;)
In de weekenden ondernemen we eigenlijk altijd wel wat leuks. We zijn naar 't zwembad geweest, naar de botanische tuinen, het arboretum, tidbinbilla. Op zaterdag zijn we een paar keer uitgeweest wat best wel leuk is in Canberra. Lekker wijntjes drinken! (Dat kan in Australië ook goed;))

En.. twee weekjes terug zijn we in en rond Batemans Bay geweest. Denise haar hostfam heeft daar namelijk een appartementje dus daar hebben we even dankbaar gebruik van gemaakt. Was een leuke en goedkope pptie. Alhoewel de politie ons getrakteerd heeft op een parkeerboete van 106 dollar dus dat goedkoop konden we daardoor wel weer weglaten. Ik had de auto schijnbaar andersom moeten parkeren (de neus de andere kant op), maarja dat wisten wij niet. Oeps! Ach.. hebben we dat ook weer meegemaakt. Voor alles moet een eerste keer zijn.
We hebben dat weekend vooral zo min mogelijk gedaan en dat is prima gelukt. We zijn naar allemaal mooie stranden gereden en hebben genoten van de prachtige omgeving! En Pretty Beach is echt.. een pretty beach, wow:)

En ja.. nog maar 4 weken werken en dan.. Heerlijk op reis! Denise en ik gaan eerst een weekje naar Melbourne. Daar gaan we met 3 andere Dutchies een autootje huren en de Great Ocean Road verkennen. Daarna ga ik naar Sydney en Denise blijft waarschijnlijk nog even in Melbourne. In Sydney ontmoet ik dan Lauren (die ik nog ken van m'n dagen in Sydney) en samen reizen we in 5 weken naar Cairns (met de bus). Zo'n 4000 km verderop;) en dan ben je nog niet eens in het 'echte' Noorden van Australië. Onze eerste stops zijn Newcastle en Port Macqaurie.

Cheers!

  • 01 Februari 2016 - 13:14

    Carla:

    wat een leuke aktiviteiten allemaal ben benieuwd naar de verhalen van je ouders maar we hebben elkaar gemist zij kwamen thuis en ik ben even naar nieuw Zeeland geweest!
    Geniet verder.

  • 01 Februari 2016 - 15:35

    Celine:

    Lijntje !!! Klinkt fantastisch allemaal !!! Super fijn dat je het zo leuk hebt. Ben ontzettend benieuwd naar de avonturen die komen gaan. Wel een beetje belachelijk en hilarisch die parkeerboete trouwens. Enjoy buddy ;) Xx

  • 01 Februari 2016 - 21:02

    Riëtta Buter:

    Ha die Marjolijn! Wat een feest allemaal weer. Toch super dat je ouders er waren zeg. Jaloers! Dat heb ik alleen in Suriname kunnen doen bij mijn dochter. Australie viel net verkeerd qua vakanties. Dus straks the BIG adventure! Heel veel plezier alvast zeg. Kijk alweer uit naar je volgende bericht. Cheers to you too! Riëtta

  • 01 Februari 2016 - 22:16

    Suze:

    Leuk om weer wat van je te lezen. Heb de foto's van je pa en ma allemaal al voorbij zien komen. Mooi hoor! Succes nog met je laatste "werkweken"!

  • 09 Februari 2016 - 21:41

    Gerda En Ron:

    lieve Marjolijn,

    allereerst dank je wel voor je kaart, hij is vandaag aangekomen.
    Je verslag hebben we gelezen, fijn om zo mee te kunnen genieten van (bijna) al het goede dat je overkomt.
    Nog even en dan weer een stukje van de wereld ontdekken, andere cultuur en andere natuur.
    Hartelijke groet uit een stormachtig Harderwijk, Ron en Gerda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 15521

Voorgaande reizen:

07 Januari 2011 - 15 April 2011

Curacao

23 Augustus 2015 - 30 November -0001

Australië enzo..

Landen bezocht: