Batemans Bay - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Marjolijn Es - WaarBenJij.nu Batemans Bay - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Marjolijn Es - WaarBenJij.nu

Batemans Bay

Door: Lijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

16 November 2015 | Australië, Batemans Bay

Hi!

Afgelopen weekend ben ik met een aantal vriendinnen, waaronder Denise die je op Facebook al vaak voorbij hebt zien komen, naar Batemans Bay geweest. De planning was om er een relaxweekendje op het strand van te maken, maar het heeft iets anders uitgepakt ivm het weer. Het weerbericht vertelde ons helaas dat het maar 17 graden zou worden met veel regen. De regen begon al op onze heenweg, maar gelukkig maakten de Spice Girls en de Backstreet Boys een hoop goed in de auto haha!
Na een ritje van iets meer dan 2 uur kwamen we aan in ons YHA hostel. Op een camping in een idyllische omgeving, te leuk! Bij binnenkomst merkten we al snel dat we vrijwel de enigen waren waardoor het voelde alsof we het hele 'huis' gehuurd hadden in plaats van alleen een kamer met een hostelbedje. We besloten om eerst te gaan minigolfen, want ja, wat moet je anders in die regen. Uiteindelijk eindigde ik als 3e dus ach, best goed gedaan, al zeg ik t zelf;)
Na het minigolfen besloten we toch maar het strand op te zoeken, want dat was toch wel ons hoofddoel. In de regen hebben we twee stranden bezocht. Vet mooi uitzicht ondanks het slechte weer en hé 'we're not made of sugar' dus wij als echte Hollanders kunnen zo'n regenbuitje wel aan. Al hebben onze Aussie vrienden (die we later ontmoet hebben) verteld dat je dat eigenlijk niet kan zeggen haha, dat wisten wij stiekem ook wel, maar toch!
Na wat boodschappen gedaan te hebben zijn we terug gegaan naar ons optrekje en hebben we Grease gekeken (op video! Ja echt, op video!). Lekker meeblèren (vooral ik;)) en genieten van deze Golden Oldie!
Als inmiddels echte (import) Aussie de barbie (lees: barbeque) aangezet en in de regen (ok ok, met een afdakje boven ons hoofd) staan barbequen.
'S Avonds met onze 'roomies' gezellig gekaart, gelachen en gekletst en daarna heerlijk ons bedje in gedoken.
De volgende ochtend uitchecken en op naar het strand met een aantal roomies. Sina is nog even lekker het water in gedoken, maar ik heb vooral even lekker liggen luieren op het strand. Na een uurtje begon het weer te regen dus hebben we geluncht en zijn we doorgereden naar twee andere stranden. Helaas geen zon meer gezien, maar wel weer kunnen genieten van de mooie omgeving. Daarna weer terug naar Canberra gereden en lekker vroeg m'n bedje in.

Je begrijpt.. het was een topweekend:)

Cheers!

• 16 November 2015 - 12:30

Carla Van Vliet:

Hi Marjolijn! En ik maar denken dat jij zo vooruitstrevend bezig bent daar, maar...eh... je muziek- en filmkeuze is behoorlijk gedateerd hoor ;-)

• 16 November 2015 - 16:00

Janni Marcusse:

Hoi Marjolein,

Jammer van het weer. Ik volg elke dag hetz weer in Camberra. Het wil nog geen zomer worden in Austalie.
    Nog een paar weken en dan komen je vader en moeder al.
    Werkte en nog veel plezier.

Groetjes,

Janni