Weekendje Sydney - Reisverslag uit Charnwood, Australië van Marjolijn Es - WaarBenJij.nu Weekendje Sydney - Reisverslag uit Charnwood, Australië van Marjolijn Es - WaarBenJij.nu

Weekendje Sydney

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

04 November 2015 | Australië, Charnwood

Afgelopen donderdag ben ik bij Denise (NLe Au Pair) gaan slapen, zodat we vrijdag ochtend naar Sydney konden vertrekken. Haar hostmom heeft ons rond 7 uur in de ochtend naar het busstation gebracht. Na een koffietje (en dat was zeker niet de laatste dit weekend) gedronken te hebben zijn we om 7.30am in de bus gegaan voor ons 3,5 uur durende ritje naar Sydney.

Eenmaal aangekomen in Sydney ontmoetten we daar Marianne (een vriendin van een vriendin van Denise). Met zijn drieën vertrokken we naar ons hostel waar we onze bagage hebben gedropt, want inchecken kon pas rond een uur of 2 in de middag.
Vanaf het hostel zijn we via Hyde Park en the Botanical Gardens naar het Opera House gewandeld. In mijn eerste week in Sydney heb ik het Opera House al gezien, maar het blijft erg indrukwekkend. Vervolgens zijn we de Harbour Bridge over gewandeld, prachtig uitzicht op het Opera House. Aan de andere kant van de Harbour Bridge hebben we het Luna Park bezocht. Het is een soort kermisachtig gebeuren wat erg verlaten was. Ik zou er 's nachts niet graag in mijn eentje rondwandelen haha. Het voelde een beetje als de set van een slechte horrorfilm haha! Vervolgens weer terug over de Harbour Bridge en naar het hostel gewandeld.
Onze voetjes hadden inmiddels wel wat rust verdiend (lees: blaren) dus lekker even relaxen op ons bedje en onze roomies ontmoeten. We sliepen op een kamer met 5 mannen (Duits, Engels en Italiaans). Erg multiculti dus:)

'S avonds zijn Denise en ik samen op stap gegaan in de bar op de hoek van de straat, zodat we rollend naar huis konden haha. Dat is best aardig gelukt, want rond een uurtje of 2 waren we terug in ons hostel!

De volgende ochtend, naja, laat zeggen middag, zijn we vertrokken naar Darling Harbour. Ongeveer een kwartiertje wandelen vanaf het hostel en je bent er, ideaal dus. We hebben daar wat rond gewandeld, geluncht en lekker een wijntje gedronken op het terras.
In de avond zijn we naar de Sydney Tower geweest om Sydney van bovenaf te bewonderen. Rond een uurtje of 7pm gingen we de toren op en hebben de zonsondergang bekeken (al was het best bewolkt:(). We hebben een uur lang genoten van het prachtige bovenaanzicht van Sydney, echt de moeite (en het geld) waard!
Daarna lekker even ordinair bij Macca's (Mc Donald's) gegeten, jamjam!
'S avonds zijn Denise en ik weer in dezelfde bar beland haha;)

Zondag hebben Denise en ik afscheid genomen van Marianne, want zij vertrok al wat eerder weer richting Canberra. Wij hadden nog wat uurtjes te gaan dus hebben we besloten om naar Manly Beach te gaan.
Maaaaaar eerst liepen we per ongeluk de net geopende H&M in, want ja, dat kan natuurlijk niet ontbreken. Afgelopen zaterdag werd deze geopend, maar toen was de rij een beetje te lang voor ons. Gelukkig was er nu geen rij en konden we lekker binnen rond kijken. Ik heb alleen een hoed en elastiekjes gekocht, dus best netjes;)
Vervolgens met de ferry (30 minuutjes) naar Manly gegaan en daar hebben we met Lauren (Engels meisje dat ik in mijn eerste week in Sydney heb ontmoet) afgesproken. Lekker een paar uurtjes genoten en daarna was het helaas weer tijd om terug te gaan om de bus richting Canberra te pakken.

Sydney, je was geweldig! See you soon:)

PS: Marianne, Lauren en Denise, thanks voor dit top weekend!

• 04 November 2015 - 12:35

Carla:

Hoi Marjolein ,
    Gezellig weer wat te lezen. Genieten.

• 04 November 2015 - 14:16

Carla Van Vliet:

Tja, dat was wel een weekend om over naar huis te schrijven ;-) Leuk hoor!

• 04 November 2015 - 16:15

Lianne:

Klinkt goed!

• 04 November 2015 - 18:11

Marianne Brink:

Hoi Marjolijn, wat een belevenissen zeg. Wat zie en doe je veel daar. Het lijkt wel of aupair zijn een bijbaantje is. Dat is natuurlijk niet zo. Je zult het geweldig doen met die little boys over there. Geniet er van en laat ons heerlijk meegenieten van al jouw avonturen down
    under.

Groetjes van Chris en Marianne

• 13 November 2015 - 12:11

Celine:

Klinkt goed Lijn, en wat heb je precies met al die mannen op je kamer gedaan